tiistai 5. syyskuuta 2017

Näyteikkuna projekti - Intersport

Ensimmäisenä asiakastyönä meillä oli näyteikkunan purkaminen ja rakentaminen. Meidän tiimin asiakkaana oli Salon Intersport.

Ensimmäisellä käynnillä kävimme kyselemässä asiakkaan toiveita näyteikkunan suhteen, tutkimassa tuotteita ja ottamassa mitat näyteikkunasta. Kävi ilmi, että Intersportissa on juuri alkanut Salomonin juoksukenkäkampanja, joka toimi teemana suunnittelussa. Meillä oli käytettävissä kolme 30x30x30 kokoista kuutiota, joita pystyimme hyödyntämään mm. kenkien esillepanoon, sekä kaksi mallinukkea, mies ja nainen.

Asiakkaan toiveet näyteikkunaan tulevista tuotteista:

- Mallinuket tuli pukea lenkkeilyyn soveltyviin asuihin. Naisen vaatteiden piti olla Karitraa merkkisiä.
- Haglöfsin reppuja.
- Salomonin kampanjan kengät.
- Salomonin julisteet.

Aloitimme luonnosten tekemisen heti seuraavana päivänä. Jokainen tiimiläinen teki vähintään kolme erilaista luonnosta, joista jokaiselta valittiin yksi joka esiteltäisiin asiakkaalle.





Perjantaina 1.9 menimme heti klo 10 myymälän auettua esittelemään luonnoksemme. Asiakas oli tyytyväinen jokaiseen, joten päätimme yhdistellä jokaisen ideoita! Sitten pääsimme itse hommiin.

Aloitimme vanhan esillepanon purkamisen. Siirsimme nuket alas lavalta ja riisuimme sekä purimme ne osiin. Pesimme ikkunat molemmilta puolilta ja pyyhimme lattian ja tasot. Veimme vanhat tuotteet paikoilleen ja keräsimme uudet. Aloimme pukemaan ja kasaamaan nukkeja uudelleen pystyyn sekä sommittelemaan muita ikkunan elementtejä.




Kun saimme nuket puettuna paikoilleen ja kengät esille halutulla tavalla, aloimme ripustaa julisteita. Ripustimme toisen julisteen edemmäs ja toisen taaemmas luoden näyteikkunalle syvyyttä.




Kun julisteet oli saatu halutuille paikoille teimme vielä nukeille ja kengille hienosäätöä sekä somistimme ikkunaa käyttöyhteystuotteilla. Käytimme siihen reppuja ja juomapulloja.


Salomonin kampanja näkyi koko myymälässä.







Kun ikkuna oli valmis, oli jäljellä vielä hintaviestinnän teko. Teimme sen käsin, koska se oli heillä tapana. Opimme myös miten hintaviestinnän kirjoitus kuuluu oikeaoppisesti tehdä, jos se halutaan kirjoittaa käsin. Jokainen viiva vedetään alhaalta ylös. Osa hinnoista leikattiin suoraan Intersportin mainoksesta ja liimattiin lapulle.





Näyteikkunan myymäläpuolelle ripustettiin tankohin Karitraan vaatteita, joita naisnukella oli päällään.





Ja vihdoin näyteikkuna oli valmis! Kaiken kaikkiaan meillä meni tähän hieman alle kaksi tuntia. Saimme hyvää ohjeistusta läpi prosessin sekä positiivista palautetta jälkikäteen. Olimme itse myös tyytyväisiä lopputulokseen. Iso kiitos Intersportille, että saimme tähän mahdollisuuden!


Tässä vielä ennen ja jälkeen kuvat:

Ennen.

Jälkeen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti