sunnuntai 3. kesäkuuta 2018

SOME

Olen päivitellyt viimeisen viiden kuukauden ajan kuvia Saarni GB:n Instagram-tilille, sekä ottanut joitain kuvia myös facebook-päivityksiä varten. Olen perehtynyt myös paljon siihen, että millä yritykset tai yksilöt saavat omat julkaisunsa esiin nykypäivänä, kun internet täyttyy kilpailijoista.

Olen muun muassa perehtynyt eri valmistajien tapoihin tuoda omaa tuotettaan esille ja sitä kautta hieman hakenut pohjaa omille kuvilleni, kuitenkin lisäten niihin omaa tyyliä. Lisäksi olen lukenut monia artikkeleita siitä miten suositut somettajat joilla on tuhansia, ellei miljoonia, seuraajia päivittävät tiliään. Alle olen koonnut muutamia kulmakiviä, joita olen poiminut eri teksteistä.

- Säännöllisyys ja aktiivisuus. Ihmiset jotka seuraavat sinua ovat selkeästi kiinnostuneita siitä mitä julkaiset. He haluavat nähdä uusia kuvia usein ja säännöllisesti. Kuvia voi lisätä useamman päivässäkin, kuitenkin muistaen kohtuuden sillä liiallinen lisääminen voi ärsyttää seuraajaa. Monet olivat sitä mieltä, että 1-3 kuvaa päivässä olisi kohtuullinen tahti. Älä kuitenkaan päivitä kuvia peräkkäin, se ärsyttää ihmisiä. Mitä enemmän päivität, sitä enemmän tietysti kasvaa todennköisyys, että yhä useammat näkevät päivityksesi.

- Kirkkaat, selkeät ja laadukkaat kuvat. Kukaan ei kiinnostu kuvista jotka ovat rakeisia tai joissa on käytetty liikaa filtteriä. Kuvien tulisi olla mahdollisimman luonnollisia ja lähes julkaisukelpoisia jo valmiiksi. Muokkaamalla korostettaisiin vain kuvan parhaita puolia tai tuotaisiin enemmän esiin sitä mitä kuvassa halutaan esitellä. Kukaan ei myöskään jaksa tihrustella pimeitä ja tummia kuvia.

- Yhtenäinen feed. Pyri löytämään tilille yhtenäinen teema, sekä mahdollisesti värimaailma. Tällöin jo ensi katsauksella ihmiset saavat käsityksen siitä, mitä on luvassa. Älä lisää useampaa samanlaista kuvaa peräkkäin.

- Käytä hashtagejä, mutta valitse ne huolella. Pyri löytämään muutamia toimivia hashtagejä ja pitäydy niissä. Ilman niitä harvat löytävät tiliäsi, mutta vältä käyttämästä paljon ja täysin turhia. Se vaikuttaa amatöörimaiselta.

- Seuraa edistystä, kokeile eri tapoja ja tarkkaile sitä mikä vaikuttaa juuri sinun tilisi kohderyhmään.


OMAT PÄIVITYKSENI:

Olen pyrkinyt pitämään kuvani valoisina, kirkkaina ja värikkäinä. Ne ovat usein melko runsaita niin , että niissä on useampaa tuotetta. Vaatteet kuvaan aina joko mallinuken päällä tai flat layn tapaan. Pyrin siihen, että kuvassa olisi aina asukokonaisuus jolloin katsoja voi heti yhdistää minkä kanssa mitäkin vaatetta voisi esimerkiksi käyttää, sekä toki samalla muut vaatteet tai asusteet saavat myös näkyvyyttä. Taustoilla ja muokkauksilla pyrin tuomaan sopivaa tunnelmaa ja luonnetta.

Olen myös testaillut erilaisia hashtagejä, mitkä toimivat ja mitkä eivät. Olen lisännyt kuviin sijainniksi Turku tai kauppakeskus Mylly, Raisio. Instastooria olen päivitellyt välillä kuvan lisäämisen yhteydessä. Jokaiseen stooriin olen aina lisännyt paikaksi Turku, tägännyt Saarnin IG-tilin, sekä käyttänyt hashtagiä #saarnigentlemensboutique.



Uskon tämä kuvan pärjänneen hyvin, koska se on värikäs ja kirkas, se tarjoaa paljon vaihtoehtoja ja,  koska puurusetit ovat vielä melko uusi ja kiinnostava tuote. Kuvatekstissä halusin mainita rusettejen olevan puusta valmistettuja, sekä että ne ovat käsityönä valmistettu Euroopassa. Tätä kautta myös tuoda yrityksen periaatetta esille.






Tämä kuva on päivitetty kuumana hellepäivänä ja se esittelee shortseja pikeepaitaa, sekä uusia loafer keäkenkiä. Kuvatut tuotteet ovat värikkäitä ja mielenkiintoisia. Tausta on suurimmaksi osin vaalea ja tunnelmallinen.





Mallinuken päällä oleva kiinnostava asukokonaisuus kerää yleensä hyvin tykkäyksiä, sekä kommentteja. Katsoja kiinnittää huomion mieluiseen vaatteesee, sekä näkee heti esimerkin, miten käyttää sitä.





Mielenkiintoiset kuvakulmat ja yksityiskohdat. Kuvattu myös mallinuken päältä, joka luo kuvaan todellisuudentuntua ja antaa mielikuvan miltä tuote näyttäisi käytössä.






Tämä kuva ei kerännyt tykkäyksiä samalla tavalla kuin muut. Uskon sen johtuvan siitä, että kuva on väritykseltään melko tumma. siinä ei ole valoista tautaa tai värikkäitä tuotteita ja se on muutenkin melko yksinkertainen. Kuvan elementit ovat kaikki samaa sävyä, jolloin mikään ei oikein erotu edukseen.




Olen myös kuvannut paljon tuotteita facebook julkaisuihin, sekä ottanut muutamia kuvia Saarnin facebook kansikuvaksi. Tuotekuvia näkyy muissakin postauksissa, kuten kuvausjärjestelyjä käsittelevässä. Tästä syystä laitan alle vain muutaman ottamani kansikuvan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti